Алькон-Сервіс


Автокондиціонери
Електричні кондиціонери
Кондиціонери Thermix для мікроавтобусів
Холодильні установки
Автохолодильники
Обладнання для обслуговування автокондиціонерів
Системи вентиляції
Опалювачі
Підігрівачі дизпалива
Обігрівачі сидінь та дзеркал
Газобалонне обладнання
Автомобільна побутова техніка

Про компанію
Новини
Акції
Новинки товару
Питання-вiдповiдь
Продаж б/в обладнання
Контакти
Карта сайту


ICQ Консультант:   
457-249-049    

   
   

ГАЗОБАЛОННЕ ОБЛАДНАННЯ


Газ (фр. gaz, від грец. chaos - хаос), агрегатний стан речовини, у якому воно рівномірно заповнює весь наданий йому обсяг. З історії: У тридцяті роки минулого століття англієць Барнетт одержав патент на газовий двигун, а в 1860 році француз Э. Ленуар побудував мотор, працюючий на суміші повітря й газу. Такий вибір пального нікого не здивував - бензину ще не було. Бензин як пальне був використаний через два десятиліття, коли Г. Даймлер створив бензиновий двигун внутрішнього згоряння. Лише через 100 років після Барнетта, наприкінці тридцятих років нашого сторіччя, відродилася думка про його використання.

Багато автомобілістів розглядають лише поверхневі переваги використання газового палива (економія грошей), забуваючи про інші переваги газобалонних систем. Що стосується газової системи, то вона дозволяє експлуатувати автомобіль, як на газі, так і на бензині, здійснюючи на ходу перемикання з одного палива на інше прямо із салону. Слід зазначити, що газобалонне обладнання фактично дублюється бензиновою системою живлення, підвищуючи безвідмовність автомобіля й зменшуючи практично до нуля ризик відмови від руху при поломці в системі живлення. До того ж, сумарний пробіг на одному заправленні зростає вдвічі (звичайно на автомобіль установлюється балон з ємністю не менше, ніж ємність бензинового бака). Ця перевага особливо корисна тим, хто робить поїздки на далекі відстані й не впевнений в якості провінційного бензину.

Не варто забувати і про протиугінні можливості газових апаратур, установлюваної на інжекторні автомобілі: від'єднавши легкознімальний комутатор, можна надійно заблокувати подачу обох видів палива при спробі несанкціонованого пуску двигуна. Так само позитивно оцінять газо-паливну систему власники дорогих іномарок, споряджених упорскуванням палива й каталітичним нейтралізатором. Ще одним аргументом на користь газового обладнання є мінімальна амортизація. При правильній експлуатації обладнання міжремонтний період до заміни гумовотехнічних виробів складе не менше 5 років.



Основні переваги альтернативного газоподібного палива перед традиційним полягають у наступному:

  • Економія. Газове паливо майже вдвічі дешевше бензину. Незважаючи на те, що витрата газу трохи вище традиційного палива: у міських умовах на 15%; на заміських дорогах на 10%, економія все-таки значна. Особливо це відчутно при більших пробігах автомобіля. Витрати на паливо в цілому можуть знижуватися на 40-50%.
  • Антидетонаційна стійкість. Октановое число зріджених нафтових углеводородных газів - 103-105, що практично виключає детонацію. Це властивість газу особливо актуально для двигунів з високим ступенем стиску, споживаючих дорогий, високооктановий бензин;
  • Відсутність каталізаторів руйнування металів. Газ не містить шкідливих домішок (свинець, сірка), які на хімічному рівні руйнують деталі камери згоряння, каталітичний нейтралізатор і лямбда зонд;
  • Дифузія. Газ легко змішується з повітрям і рівномірно наповнює циліндри однорідною гомогенною сумішшю. Газова суміш згоряє повністю, не створюючи нагару на поршнях, клапанах і свічах запалювання;
  • Стабільність агрегатного стану. Газ надходить у двигун авто в газоподібній фазі, не змиває масляну плівку зі стінок циліндрів і не розріджує масло в картері;
  • Швидкість горіння суміші. Газ горить повільніше бензину, знижуючи навантаження на циліндропоршневу групу, двигун працює "м'якше" і тихіше.
  • Екологія. Зміст шкідливих речовин у вихлопних газах знижується в автомобілях з карбюраторним двигуном - на 69%, з дизельним двигуном - на 53%.
  • Безпека. Штатна система живлення піддається мінімальним переробкам, зберігаючи 100% потужність
    • Витік газу менш пожежонебезпечний, ніж витік бензину. Рідке паливо, випаровуючись, протягом більше тривалого часу створює вибухонебезпечну суміш із повітрям. Запалюється суміш бензину з повітрям в більше широких межах (при більш низьких і більш високих концентраціях), чим суміш газоповітряна;
    • Сучасні газові системи оснащені комплексною системою захисту;
    • Балон має запас міцності 2,6;
    • Подача газу автоматично припиняється у випадку обриву трубопроводу;
    • Унеможливлюється запах газу в салоні.

У сумі ці фактори забезпечують подвійну (і більше) економію експлуатаційних витрат, продовжують термін служби двигуна на 30-40%, масла й свіч - у два рази, і в наслідку значно знижують ремонтні витрати. До того ж газ, всупереч широко розповсюдженій омані, не небезпечніше бензину й абсолютно нешкідливий для навколишнього середовища. Більше того, оптимізація робочого процесу двигуна працюючого на газі (підвищення ступеня стиску двигуна до 10-11; установка сучасної системи запалювання зі зміненими, оптимізованими під газове паливо характеристиками на максимальних й змінних оборотах двигуна) дозволяє забезпечити максимальну потужність двигуна, при збереженні економічності й екологічних параметрів на високому сучасному рівні.

Доцільність устаткування автомобіля газобалонним устаткуванням визначається:        

  • Значними пробігами (більше 20 тис.км у рік);
  • Великою витратою палива (більше 10-15 л/100 км);
  • Необхідністю використання дорогого, високооктанового бензину (АІ 95-98);
  • Прогнозованим у найближчій перспективі дефіцитом рідких моторних палив
1. балон
2. мультиклапан
3. газова магістраль високого тиску
4. вивідний заправний пристрій
5. газовий електромагнітний клапан-фільтр
6. редуктор-випарник
7. дозатор
8. змішувач повітря й газу
9. бензиновий електромагнітний клапан

Принцип роботи газобалонного обладнання

Зріджений нафтовий газ під тиском надходить із балона (1) в газову магістраль високого тиску (3).
Витрата газу з балона відбувається за допомогою мультиклапана (2), через який також здійснюється заправлення за допомогою вивідного заправного пристрою (4). По магістралі газ в рідкій фазі попадає в газовий клапан-фільтр (5), що очищає газ від суспензій і смолистих відкладень й перекриває подачу газу при вимиканні запалювання або при переході на бензин.  
Далі очищений газ по трубопроводу надходить у першу щабель двоступінчастого редуктора-випарника (6), де тиск газу знижується до 0,2 Мпа, а потім в другий щабель, де воно знижується до значення близького до атмосферному. Завдяки теплообміну між рудуктором-випарником й охолодженою рідиною газ переходить з рідкої фази в газоподібну.
Під дією розрядження, створюваного у впускному колекторі працюючого двигуна авто, газ із порожнини другого щабеля редуктора-випарника надходить у дозуючий пристрій і по шлангу низького тиску через дозатор (7) надходить в змішувач (8), установлений між повітряним фільтром і дросельными заслінками карбюратора. Керування режимами роботи (на газі або на бензині) здійснюється за допомогою перемикача видів палива (9), установленого на панелі приладів.
При виборі позиції "ГАЗ" перемикач подає напругу (відкриває) на електромагнітний газовий клапан (5) і відключає електромагнітний бензиновий клапан (10). І, навпаки, при переході з газу на бензин, перемикач закриває газовий клапан і відкриває бензиновий. За допомогою светлодіодів перемикач дозволяє контролювати, яке паливо використовується в даний момент. Також перемикач має спеціальну клавішу, що управляє збагачувачем газової суміші.
Залежно від модифікації перемикач може бути оснащений покажчиком рівня палива в балоні (для цього мультиклапан повинен бути оснащений сенсором рівня палива).

Типи газобалонного обладнання

За принципом роботи, застосовувані в наш час газові системи, можна розділити на чотири покоління:


I покоління
Механічні системи з вакуумним керуванням, які встановлюють на бензинові карбюраторні автомобілі
II покоління
Механічні системи, доповнені електронним дозуючим пристроєм, що працює за принципом зворотнього зв'язку з датчиком змісту кисню (лямбда-зонд). Вони встановлюються на автомобілі, оснащені інжекторним двигуном і каталітичним нейтралізатором газів, що відробили.
III покоління
Системи, що забезпечують розподілене синхронне упорскування газу з дозатором-розподільником, що управляється електронним блоком. Газ подається у впускний колектор за допомогою механічних форсунок, які відкриваються за рахунок надлишкового тиску в магістралі подачі газу
IV покоління
Системи розподіленого послідовного упорскування газу з електромагнітними форсунками, які управляються більш сучасним електронним блоком. Як й у системі попереднього покоління, газові форсунки встановлюються на колекторі безпосередньо у впускного клапана кожного циліндра.
Системи першого й другого поколінь мають ряд недоліків, і не відповідають діючим в цей час стандартам ЕЭК ООН. Токсичність газів, що відробили (ВГ) автомобілів, оснащених такими системами, як правило, перебуває на рівні норм ЄВРО-1, які діяли в Європі до 1996 року, і лише в окремих випадках наближаються до норм ЄВРО-2. У зв'язку із цим виробники газового обладнання розробили системи третього й четвертого поколінь, які знаходять все більше поширення.


ВИДИ ГАЗУ
Зріджений нафтовий газ

Зріджений нафтовий газ (ЗНГ) має всі якості повноцінного палива для двигунів внутрішнього згоряння. У всьому світі газ визнаний як дешеве, екологічно чисте паливо, по багатьом властивостям переважаючий бензин. ЗНГ має деякі фізико-хімічні властивості, які необхідно враховувати для досягнення максимального економічного й експлуатаційного ефекту. Нафтовий газ являє собою суміш пропану, бутану й незначної кількості (близько 1%) неграничних вуглеводнів. Фактично на автомобільні газонаповнювальні станції надходять дві марки газу, регламентовані відповідними ДСТами: зимова (85-95% пропану) і літня (45-55% пропану). ЗНГ перебуває в балоні під тиском власних насичених пар при даній температурі, що практично не залежить від кількості газу в балоні. Ця властивість дозволяє витратити практично повністю вміст балона

Порівняльні характеристики бензину й газу
Параметри Пропан Бутан Бензин
Молекулярна формула З3Н6 З4Н10 C8,1H17,1
Щільність рідини при t кипіння й тиску 100 кпа, кг/м3 584 600 735
Температура кипіння (З) при тиску 100 кпа -42,1 -0,5 -45 - 135
Ступінь стиску 10 - 12 7,5 - 8,5 8,2
Октановое число 110 95 92
Метан

Природний газ-метан здатий різко зменшувати обсяг (в 600 разів) при його низькотемпературному зрідженні. Такий рідкий газ можна перевозити в спеціальних "бензобаках" при тиску не більше 6 атмосфер (тиск води у водопровідному крані). Продуктами повного згоряння метану є нешкідливі речовини - вуглекислий газ і вода. Саме тому ми не випробовуємо незручностей на наших кухнях, де іноді цілий день горять газові (метанові) плити. Щільність природного метану в тисячу разів нижче щільності бензину. Тому, якщо заправляти автомобіль метаном при атмосферному тиску, те для рівного з бензином кількості палива знадобиться бак в 1000 разів більше. Збільшення щільності газу можна досягти стиском метану до 20...25 Мпа (200...250 атмосфер). Для зберігання в такому стані використаються спеціальні балони, які встановлюються на автомобілях.

Пропан-Бутан

Пропан-бутан - синтетичне паливо. Його одержують із нафти й сконденсованих нафтових попутних газів. Щоб ця суміш залишалася рідкою, її зберігають і перевозять під тиском в 1,6 Мпа (16 атмосфер). Газобалонна апаратура для зрідженого пропан-бутану трохи простіша. Процес заправлення машин на газонаповнювальних станціях нескладний і дуже схожий на заправлення бензином. По своїх властивостях зріджений пропан-бутан майже не відрізняється від стислого природного газу. Те ж високе октанове число, ті ж непогані екологічні й експлуатаційні показники. Є в зрідженого пропан-бутану й перевага перед метаном - 225 літрів цього пального вистачає на пробіг близько 500 кілометрів, а метану, що міститься у восьми балонах - на вдвічі менший. На зрідженому газі працює вдвічі менше машин, чим на стислому й от чому. Пропан бутану одержують в 20-25 разів менше, ніж добувають природного газу.

Як ми бачимо, газобалонні установки працюють або на пропан-бутані, або на метані. Метанове обладнання важче, складніше й помітно дорожче. Справа в тому, що ємність зі зрідженим пропан-бутаном повинна витримувати тиск в 16 атмосфер, а зі стислим метаном - в 200 атмосфер

Відповідно балони для метанових установок більше надійні й міцні, та й до самих систем пред'являються підвищені вимоги. Принцип дії самих установок не залежить від виду газу, що з балона надходить у редуктор, де знижується його тиск (зріджений пропан-бутан переходить у газоподібний стан), а потім - у змішувач, що забезпечує двигун горючою сумішшю.



Варіації на тему

У будь-якому спеціалізованому центрі «править бал» устаткування з Італії. Це наслідок енергетичної кризи, після якого там міцно узялися за розробки газових комплексів для автомобілів.

Розповідати про конкретні моделі окремо, мабуть, не має змісту, тому що з погляду експлуатації системи від різних виробників мало відрізняються друг від друга. Різниця в технічних нюансах помітна тільки професіоналам. Проте є моменти, які потрібно враховувати. Приміром, редуктори фірми «Lovato» краще працюють на двигунах до двох літрів, хоча цілком сумісні й з моторами більшого обсягу. Конструкція в них простіше, ніж в інших марок, і через те, що система охолодження двигуна прямо взаємодіє з редуктором, не виключена ймовірність проникнення газу в систему охолодження й утворення повітряної пробки в моторі. Правда, таке буває вкрай рідко. Головна перевага «Lovato» - гарна пристосовність до російського клімату: це обладнання безболісно переносить перепади температур, сильний мороз і жару.

Системи від «Tartаrini», «Landi Renzo» й BRC теж відрізняються високою надійністю й невибагливістю. До того ж газ тут навіть теоретично не може потрапити в тосол - їхні редуктори забезпечуються додатковим ступенем захисту. Крім того, завдяки більш тонким настроюванням пари «змішувач-редуктор» вони чуйно реагують на зміни режимів роботи двигуна й м'якше відпрацьовують розгін, гальмування й т.д., що в остаточному підсумку підвищує комфортність їзди.

Рідше на нашому ринку зустрічаються системи з Нідерландів. В основному вони представлені фірмами «Vialle», «Koltec» й «Nicam». Це досить якісні установки, більше складні по своїй конструкції. В основному технологічні хитрування голландських конструкторів спрямовані на досягнення високої точності роботи редуктора. Безсумнівний плюс цих установок - їхня довговічність. І якщо італійські системи, як показує практика, без проблем працюють п'ять-шість років, то голландські - удвічі довше. Однак їхні переваги супроводжуються одним мінусом - це більші габарити редукторів і змішувачів. Перш ніж купувати голландське обладнання, що сподобалося, не забудьте перевірити, чи досить для нього місця під капотом вашого автомобіля.

Ми не станемо відволікати вашу увагу на балони. Вони можуть здобуватися разом з усією установкою або окремо, навіть іншої марки - це особливого значення не має. Хоча фахівці рекомендують все-таки обзаводитися «рідними» балонами.

Немає особливих проблем і з обслуговуванням газобалонних установок. Якщо заправлятися якісним газом, то всі турботи (не говорячи про регулярні, але не частих перевірках на герметичність системи) зводяться лише до періодичного (приблизно раз в 5-10 заправлень) зливанню конденсату, що накопичився в редукторі. У принципі для цього навіть не треба звертатися в сервіс - робота нескладна, під силу кожному.

Проблеми можуть початися при використанні поганого палива. Справа в тому, що газ, як і бензин, містить багато сторонніх речовин, які відтинає клапан-фільтр. Якщо паливо неякісне, фільтр швидко прийде в непридатність, у той час як при використанні нормального газу він може (у всякому разі, на встаткуванні кращих марок) прослужити 150-200 тисяч кілометрів пробігу.


Компанія "Алькон-сервіс" пропонує:

Установка газового обладнання (ГБО) на легкові й вантажні автомобілі українського, російського й закордонного виробництва.

Ми пропонуємо ГБО лідерів індустрії автомобільного газового обладнання - італійських компаній "BRC", "Logas", "Bigas", "Landi Renzo".

Устаткування встановлюється як під пропан-бутан, так і під метан. Для пропану ми встановлюємо польські балони "Stako", білоруські "НЗГА" і балони харківського виробництва. Для метану призначені балони високого тиску: польські Milmet й українські "Прогрес". Причому для легкового автомобіля Ви можете вибрати не тільки традиційний циліндричний балон, але й торроидальный, що встановлюється в нішу для запасного колеса.

Гарантія на установку ГБО - 1 рік або 20 тисяч км пробігу.

Наші досвідчені фахівці справляються з установкою й регулюванням ГБО в самі оптимальні строки.

Разом з машиною Вам видається повний комплект документів для зміни техпаспорта в МРЕО.

Дзвоніть й приїжджайте до нас. Ми допоможемо вибрати комплектацію по Ваших вимогах, погодимо вартість установки й час Вашого приїзду.


Ціни на газобалонне обладнання з монтажем Вам люб'язно нададуть по Е-mail: або по тел. 044- 4539643, 4670241, 4672481.


Alpha Design Company